10 טיפים לניהול מוצלח של אתר קהילתי
אתר קהילתי מוצלח הוא אתר שמצליח לערב את התושבים, לשפר את התקשורת ולייעל תהליכים. ריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסיעו גם לכם להפיק את מירב התועלת מהאתר הקהילתי שלכם.
 
טיפ מספר 1 – עודדו הרשמה לאתר הפנימי.
 
העקרון הוא פשוט באתר קהילתי עומדים לרשותכם למעשה 2 אתרים.
אתר אחד חיצוני הפתוח לכלל הגולשים שבו ניתן להציג מידע כללי על היישוב, קצת היסטוריה, מפת הגעה, תנאי קבלה וכדומה. ואתר פנימי המיועד לחברי הקהילה בלבד ושבו יש לנהל את מרבית הפעילות האינטרנטית.
עודדו את חברי הקהילה להירשם לאתר הפנימי ולקחת חלק פעיל בשיח האינטרנטי – לפרסם מודעות, להגיב למאמרים, לפתוח קריאת שירות ועוד.
 
טיפ מספר 2 - סנסציה ביישוב! המשך קריאה באתר הפנימי...
 
אם בדיוק התקבלה החלטה חשובה באסיפה או שיש אירוע שאסור לפספס אל תמהרו לפרסם אותו באתר החיצוני הפתוח לכלל הגולשים. אם כל התכנים המעניינים והחשובים מוצגים באתר החיצוני איזו סיבה יש לתושבים להירשם לאתר הפנימי...? במקום זה אפשר רק לרמוז על הנושא באתר החיצוני (או בניוזלטר) ולהפנות אותם להמשך קריאה באתר הפנימי.
 
טיפ מספר 3 – ניהול ארכיון מסודר
 
אתר קהילתי יכול לרכז בתוכו בצורה מסודרת את כל סיכומי האספות, ההחלטות, התקנונים, העלונים וכדומה. זו דרך נהדרת לרכוש את אמון הציבור באתר האינטרנט שמספק את כל המידע החשוב שהצטבר במשך הדורות. אז עבדו בצורה מסודרת ומאורגנת וצרו ארכיון מסודר, מהימן וקל לניווט עבור החברים.
 
טיפ מספר 4 – חלקו סמכויות ניהול
 
ככל שתרבו לערב חברים רבים יותר בניהול האתר כך יהפוך האתר לדינאמי ומוערב יותר בחיי הקהילה. חבר אחד יכול לעדכן את נתוני הגשמים, חבר אחר מוועדת תרבות יכול לעדכן את לוח האירועים, רכזת החינוך יכולה לעדכן מאמרים על הפעילויות החדשות של מערכת החינוך וחבר אחר יכול להיות אחראי על פרסום החלטות אסיפה ותקנונים.
אז אל תשמרו את כל הקלפים אצלכם במקום לעבוד קשה ולנסות לעשות הכל בעצמכם שתפו את החברים!
 
טיפ מספר 5 – צרו אינטראקטציה
 
לרוב הגולשים כבר לא מספיק רק להתעדכן באתר באינפורמציה חשובה, הם רוצים להרגיש שהם יכולים להביע את דעתם, להשפיע ולשנות. אז עודדו את החברים לקחת חלק פעיל בשיחה וצרו אינטראקציה. אחת הדרכים לעשות זאת היא לאפשר תגובות במאמרים ולסיים כל מאמר בקריאה לפעולה - "מה דעתכם? צודקים או טועים? השאירו תגובה ממש כאן למטה וספרו לנו מה אתם חושבים..."

טיפ מספר 6 - שלחו ניוזלטר
 
אל תתנו לחברי הקהילה לשכוח מהאתר... אחת לשבוע או שבועיים שלחו לחברים ישירות לתיבת המייל שלהם הודעה קצרה על מאמר חדש שפורסם, אירוע מעניין, או גלריית תמונות מהטיול האחרון. אל תחשפו הכל בניוזלטר כתבו כמה משפטים והפנו אותם בקישור להמשך קריאה בתוך האתר.
 
טיפ מספר 7 - פעילויות הסברה
 
למרות שחלק גדול מהאוכלוסיה כבר הפנים והתחבר למדיום האינטרנטי עדיין ישנם אנשים שעצם איזכור המילה טכנולוגיה מעוררת בהם אימה! מה עושים? פעילויות הסברה!
אפשר לגייס לעניין את הדור הצעיר שבדר"כ מכיר היטב את האינטרנט והטכנולוגיות החדישות.
מעבירים להם הדרכה קצרה ולאחר מכן מחלקים אותם לזוגות ושולחים אותם לבתים של חברים שזקוקים לעזרה, לשיעור של אחד-על-אחד במחשב האישי. 
 
טיפ מספר 8 – אז מה חדש...?
 
כדי לייצר אצל חברי הקהילה עניין באתר האינטרנט חשוב שיהיה בו מידע רלבנטי המתעדכן על בסיס קבוע. צרו את התחושה שכל ביקור באתר הוא קצת שונה - תחדשו מאמרים, תחליפו תמונות במקומות מרכזיים ותדאגו לא לפסס ולפרסם כל אירוע קרוב. כך תצרו אצל הקהילה את ההרגל לשוב ולבקר באתר על מנת להתעדכן באינפורמציה חדשה.
  
טיפ מספר 9 – תחרויות נושאות פרסים.
 
השתמשו בתחרויות נושאות פרסים לעידוד ההרשמה לאתר. ערכו חידון שאת התשובות לו ניתן למצוא בין הדפים של האתר הפנימי וחלקו פרסים לעונים נכונה. הפרסים לא חייבים להיות יקרים במיוחד גם זוג כרטיסים לסרט או תלושים למסעדה יכולים לעורר עניין ומוטיבציה.
 
טיפ מספר 10 – ערב השקה נוצץ...
 
סיבה למסיבה הקיבוץ התחדש באתר חדש לשרות החברים! אל תשמרו את הידיעה הזאת לעצמכם... ארגנו ערב השקה (כולל כיבוד, שתייה ולהקת בית מקומית) הזמינו את כל התושבים והציגו על מקרן גדול את האתר החדש והאפשרויות העומדות לרשות החברים.

צאו לדרך ועשו שימוש חכם באתר הקהילתי שלכם.
 
גם לכם יש רעיון או טיפ שייסיע למנהלי אתר קהילתי? אם כן, נשמח לשמוע ממכם הכנסו
- האם אתם בעלי אתר שאינו מפיק את מלוא פוטנציאל העסק שלכם?
 

- האם אתם רוצים לבנות אתר חדש ולהגדיל את מעגל הלקוחות שלכם?

- האם אתם מנהלי קיבוץ/ישוב קהילתי ומעוניינים לייעל ולשפר תהליכים?


1 מתוך 10 פונים בטופס זה יזכה בשעת ייעוץ מקצועית בשווי 450 ₪
שלח